logo banner
10. jan 2007 10:24  

10 hk og 10.000kr

Har lige et spørgsmål vedr. de to motor typer som swiften har:

1.5 har jo 10 hk mere end 1.3 modellen. Men kan der mærkes forskel på kørslen??
Som jeg kan se er der jo kun 1 sek forskel på at nå de 100km/t og ca 20 km/t på toppen... "efter bogen selvfølgelig!"

Er de 10.000kr værd de sidste 10hk??
Mennesker er som isbjerge! Det meste er under overfladen...

Greenland forever!!! Love this Island!!! Ilulissat!!!

10. jan 2007 11:20  

1

Jeps, IMO kan der mærkes forskel, der er noget mere trækkraft i 1,5 modellen.
Bilerne vejer jo det samme smilie
Man bliver aldrig helt færdig med sin SWIFT smilie smilie smilie
Mikael Stoustrup
10. jan 2007 11:26  

2

Jeg prøvede begge modeller da jeg skulle handle. Ved "normal" kørsel er der ikke den store forskel, men når den får lidt "klø", synes jeg bestemt de sidste 10 er givet godt ud!! smilie
Det betyder jo heller ikke det store ved en evt. finansering med 10 ekstra. Tror personligt også den er nemmere at sælge igen, hvis du engang skulle få sådan en frygtelig ide... smilie
Suzuki Swift 1,5 5d.
"Det ik en fejl, at være vild med gejl..."
10. jan 2007 11:51  

3

Jeg er også mest til 1.5 men nu hvor jeg gerne vil have en glx kan jeg jo ikke få den fra ny... "jo men kun i 1.3"

Er lidt skeptisk med at købe en glx som har kørt eks antal km, ved jo ikke hvordan den tidligere ajer har kørt den fra ny. Man skal jo køre den til så man for den bedste udnyttelse af motoren.

eks:
En som aldrig har rundet 4000 rpm er jo ikke kørt optimalt.

En som har fået tæsk fra ny er jo heller ikke for godt.

Måske er det bare mig som er noget galt med smilie

Jeg har det bare sådan at hvis jeg skal bruge 150-180000kr på en bil skal jo sgu være sikker på at den er blevet behandlet ordentligt smilie
Mennesker er som isbjerge! Det meste er under overfladen...

Greenland forever!!! Love this Island!!! Ilulissat!!!
10. jan 2007 12:12  

4

emnet har jo været oppe mange gange før, jeg kunne på ingen måde finde på at give 10000kr mere for en 1,5 prøvede dem begge og kunne på ingen måde mærke forskel, lige meget hvor mange tæsk de fik... har en kammerat der købte en 1,5, og vi har prøvet dem på en lukket vej, her vidste det sig også der ingen forskel var på dem i optrækket, den var så minimal at det langt mere kom an på om man lige skiftede gear på det rigtige tidspunkt. så ville godtnok selv føle det var at smide penge i et hul, og så går 1,3 også det længerer pr liter, ligger selv altid over 15km/l og jeg køre sku ikke altid lige stille.
10. jan 2007 12:37  

5

Nu er jeg ikke det store haj til det med biler så lige et spørgsmål til herklid:

Hvorfor er det skidt at den aldrig har rundet 4000 rpm?
10. jan 2007 13:04  

6

Ja, hvordan finder man ud af, i hvilket område af omdr. tælleren, den har godt af at "strække igennem"?
Swift, 1.3 AMT Silver Metalic med sidelister.
10. jan 2007 13:50  

7

Hej Herkild.
Vi har lige været i Holland i vores som er en 1,5 GLX med fart pilot, og jeg syntes selv at jeg havde brug for alle 100 heste.
Ved selvfølgelig ikke, hvordan det ville have gået med den "lille" motor, men var meget imponeret over både trækkraft og acceleration samt hvor lydsvag den var selv ved en march fart på ca. 140 km/t.
Vi kunne snakke sammen helt normalt selvom vi kørt 140 km/t, og vi har endda monteret stor one/two pipe, som give en noget dybere brummen.
Så jeg ville helt sikker ofre de sidste 10000 kr. for mere trækkraft og mere rolig motorgang. smilie
Det er som at køre gocart, bare der var nogle flere veje med skarpe sving ;-)
10. jan 2007 15:26  

8

jeg synes at det er fint at købe en der har kørt en 10.000 km eller sådan. du får på en måde en del for pengene. Du skal huske at det er en ny bil dvs der er stadig garanti på den så.. du kommer ikke til at bøde for noget.
SWIFT EXTREME
10. jan 2007 15:26  

9

velkopmærket at du køber den hos en forhandler så har de også tjekket det hele
SWIFT EXTREME
10. jan 2007 15:44  

10

har bare været oppe så mange gange før.... spørg en der har en 1,5 og han siger det er bedst og spørger du mig, er det komplet spild af penge.... prøv dem og sammenlign, er det 10000kr værd...
Ejer nu en Ibiza FR 1,8T 20V

Kig forbi: bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=99466
10. jan 2007 18:04  

11

Tjaa jeg har selv købt 1.5 har dog ikk kørt meget i den endu.. Men efter min overbevisning er 1.5 sagen!! Jeg ku ikk drømme om at købe en 1.3 jeg ved ikk den er bare "mormor" i mine øjne.. (Ikk for at svine nogen) eller noget i den retning men det er bare min mening!! Og jeg har det da lidt sådan at når man køber en sprit ny bil ja så kan det sku ikk svare sig at spare 10 klik og nøjes med 1.3 smilie
Rigtige mænd laver drenge!! :-D Swiften rullet til 112,2 heste
10. jan 2007 18:50  

12

Tak for alle jeres svar smilie

Til dem som er lidt sure over emnet:

Jeg har i de seneste dage faktisk brugt omkring 10 timer på at læse alle de forskellige emner, så i må undskylde at jeg ikke lige har stødt på lige nøjagtig det samme emne... Der har været emner hvor i har diskuteret de to modeller men nu spurgte jeg om det kunne svare sig at betale de ekstra guldmønter for en 1.5!

Er ikke selv nogen haj til biler derfor jeg spørg herinde "Men kan da køre dem" smilie

Det er rigtig at jeg heller ikke kender det rigtige rpm felt for at få det bedste ud af motoren.
Jeg tænkte bare "gammel mands kørsel" Altså hvis en bil aldrig har været en dag over f.eks 4000 rpm kan den jo godt været blevet kørt lidt død "hvis i forstår hvad jeg mener"?? En bil har jo godt af lige at komme på motorvejen f.eks og blive kørt lidt hårdt til! Det er ihvertfald hvad jeg har hørt! Ret mig gerne hvis jeg tager fejl smilie

I sidste ende ender det sikkert også med at vi køber en brugt GLX hvis der selvfølgelig er til salg smilie
Mennesker er som isbjerge! Det meste er under overfladen...

Greenland forever!!! Love this Island!!! Ilulissat!!!
10. jan 2007 18:55  

13

*nielsen*


jamen så vil jeg da mene din 1,5 er meget mere "mormor" i forhold til sporten, du kunne ikke drømme om at købe en 1,3 men du skriver det her til sporten.... (citat)


efter min mening er sporten ikke hurtigere end 1.5 ihvertfald ikk noget du sådan ligger mærke til!! Har prøvet begge 2 og syntes ikk at sporten er værd at give de flere pengen!!


men du smider gerne 10000kr væk på meget fære heste???
sorry men det er da godtnok selvmodsigelse der vil noget... og hvis du ikke kan mærke forskel på sporten og din egen, så vil jeg gerne æde min hat hvis du kan på 1,3 vs 1,5
10. jan 2007 18:58  

14

hehe.... godt olsen smilie
Ejer nu en Ibiza FR 1,8T 20V

Kig forbi: bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=99466
10. jan 2007 19:24  

15

husk at sporten koster 50 kilo mere og ikk 10 kilo
der er forskel der
og der skal ikk bruges 50 kilo for at få de 25 hk man kan få 200 hk for de penge
men man kan dog godt få 10 hk for de 10 kilo som den 1,5 koster
der bliver aldrig enighed om dette køb efter hjerte
smilie
swift 1.5 skørter sænkning 1-2 pipe xenon 8000k
akuma 17 black snart turbo
10. jan 2007 19:31  

16

Godt blueboy.. Så NEJ olsen det er IKKE selv modsigelse!! Jeg har heller ikk talt noget om at jeg har prøvet 1.3 for det har jeg ikk!! Men det er fordi som skrevet oven over så ville jeg ALDRIG drømme om at købe 1.3 men jeg ku godt ha fundet på at købe sporten.. Grunden til at jeg IKKE købte sporten er fordi den kun fås i 2 dørs i dk!! Så stop bare dit bitcheri da jeg OGSÅ som skrevet oven over IKKE siger det for at svine nogen eller noget i den retning!! Jeg skrev bare MIN mening!! Og desuden så vil jeg mene at hvis man som jeg godt ku tænke sig at tune sin swift hvilket jeg vil!! Vil dog vente med det til den mekaniske garanti er slut, Så er 1.5 LANGT mere oplagt til tuning end 1.3!!!!!!!!!!!!
Rigtige mænd laver drenge!! :-D Swiften rullet til 112,2 heste
10. jan 2007 19:51  

17

blueboy
du har helt ret, men håber også vi er enig om man får lidt mere en bare flere hk i en sport..

*nielsen*
he he... det er da total selvmodsigelse, og det vil jeg nu mene alle her inde kan se... den eneste der bitcher her inde er da dig... jeg skrev det da heller ikke for at svine nogen til, så sorry du føler dig trådt på... smilie ja ja, at man ikke kan få sporten i en 5 dørs er da en god undskylning at komme med, du skriver jo selv den ikke er hurtiger en din egen 1,5 så ville da undre mig at du købte den hvis man kunne få den med 5 døre. men tager hatten af for din 1,5 er lige så hurtig som en sport. smilie
10. jan 2007 19:51  

18

**Nielsen** skrev:
Så er 1.5 LANGT mere oplagt til tuning end 1.3!!!!!!!!!!!!

Der fås ellers flere stumper til 1.3'eren ;-)
10. jan 2007 20:02  

19

Ja lige nu!! Det er nok rigtig nok.. Men om 3 år...!! smilie
Rigtige mænd laver drenge!! :-D Swiften rullet til 112,2 heste
10. jan 2007 20:03  

20

ja der er noget mere i sporten
ville også have en men kun 2 døre og føresædet køre ikk tilbage igen kun i hjøreside
det er noget lort ( tror det er det samme som i den alm 2 dør) ved det ikk
men der er 1 sek mellem 1,5 og sporten
nu kunne man ikk få sporten da jeg købte min
men 1,5 er nemmere at tune end 1,3
bare se rally bilen fra vmax der er nogle dele fra 1,6 og den har 200 hk
sæderne syntes jeg dog ikk er så gode i sporten ikk nog skål men fed nok
der er jo smedet stempler det finder man ikk i en bil under 1 mil
køb hva du syntes ved ikk om de 10 kilo er godt at give ud
jeg var dog lige glad da jeg skulle have min
ved godt at der mangler . , men det går lidt stærkt smilie
swift 1.5 skørter sænkning 1-2 pipe xenon 8000k
akuma 17 black snart turbo
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio